نوشته شده توسط : پانیز محمدی

علائم و نشانه هاي هموروئيد چيست ؟
1-خونريزي : شايعترين علامت هموروئيد ، خونريزي موقع اجابت مزاج مي باشد كه پس از دفع مدفوع سفت ايجاد مي شود و روي كاسه توالت خون به صورت قطره قطره مي چكد . 2-خروج ( بيرون زدگي ) توده : گاها اتفاق مي افتد كه زائده اي از مخرج بيمار ، پس از زور زدن خارج مي شود كه گاه خود به خود جا رفته و گاه بيمار خودش با دست موقع شستشو جا مي اندازد و گاها توده بيرون باقي مانده و موجب درد مي شود ، كه بيمار بايستي هر چه سريعتر به جراح كولوركتال مراجعه نمايد . 3-درد: هموروئيدها به دو دسته تقسيم مي شوند :دسته اول : هموروئيد داخلي نام دارد كه اكثرا درد ندارند ، تنها علامت آنها خونريزي به همراه خروج توده از مقعد مي باشد .دسته دوم : هموروئيد هاي خارجي كه همراه با درد و لمس توده حساس در ناحيه مقعد مي باشند كه گاها خونريزي زير جلدي ايجاد كرده و باعث درد شديد مي شود ، در اين حالت لازم است به پزشك جراح مراجعه نمائيد .در صورت وجود اين علائم چه اقداماتي بايد انجام دهيد ؟در صورت وجود خون در مدفوع حتما براي تشخيص قطعي بايستي به پزشك و به خصوص به جراح مراجعه نمائيد . زيرا خونريزي جز علائم بيماريهايي مثل سرطانهاي روده و … مي باشد كه جهت بررسي بيشتر لازم است پزشك ، معاينات و آزمايشات لازم را در مورد شما انجام دهد . آيا اين علائم مي تواند علائم سرطان و يا بيماريهاي بدخيم باشد ؟بلي. درصدي از خونريزي هاي دستگاه گوارش تحتاني بدليل سرطانهاي روده مي باشند . لذا هر گونه خونريزي از مقعد بايستي تحت بررسي لازم قرار گيرند .



:: برچسب‌ها: بواسیر ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پانیز محمدی

 

آزمایش خون مخفی مدفوع (FOBT یا Fecal Occult Blood Test) معاینه‌ای تشخیصی است که از آن برای ردیابی خون در مدفوع استفاده می‌شود. وجود خون در مدفوع ممکن است نشانه‌ای از سرطان روده بزرگ و راست روده یا مشکلات دیگر مانند وجود پولیپ (توده‌هایی که در دیواره داخلی روده بزرگ و راست روده تشکیل می‌شوند) یا زخم (اولسر) باشد. در حال حاضر، دو نوع FOBT وجود دارد که عبارتند از FOBT گایاک ( Guaiac FOBT) و FOBT به روش ایمنی شیمیایی (Immunochemical FOBT). اکثر FOBT هایی که صورت می‌‌گیرد بر اساس گایاک است. در FOBT گایاک از یک کارت دارای پوشش گایاک استفاده می‌‌شود (گایاک ماده‌ای گیاهی است که به‌عنوان شاخص یا معرف نتایج آزمایش به‌کار می‌‌رود). پس از قرار دادن نمونه مدفوع بر روی کارت آزمایش، آزمایش انجام می‌‌شود، و اگر خون در مدفوع وجود داشته باشد رنگ کارت تغییر می‌‌کند. در FOBT به روش ایمنی شیمیایی، از فرآیند اندکی متفاوت برای ردیابی خون در مدفوع استفاده می‌‌کنند. در این تست، از یک پادتن (یا آنتی بادی، که یک پروتئین تخصصی است) استفاده می‌‌شود که به هموگلوبین (بخش حامل اکسیژن گلبول قرمز خون) متصل می‌‌شود، و نشان می‌‌دهد که در مدفوع خون وجود دارد. این تست مزیت‌هایی بر تست گایاک دارد، اما به‌طور گسترده در دسترس نمی‌باشد. تست FOBT گایاک در خلوت منزل به‌صورت تست مرسوم یا با استفاده از کاغذهای معرف انجام می‌‌شود، به این صورت که کاغذهای معرف را پس از اجابت مزاج در داخل توالت می‌‌گذارند و با زدن سیفون دور می‌‌اندازند و شخص مجبور نیست مدفوع را روی کارت بگذارد. شخصی که شاغل در حرفه پزشکی می‌‌باشد تست سنتی را تفسیر می‌‌کند، و معمولاً می‌‌توان تجهیزات مربوط به این تست‌ها را از پزشکان یا آزمایشگاه‌ها دریافت نمود. کاغذهای معرف دورانداختنی را می‌‌توان بدون نسخه پزشک از بسیاری از داروخانه‌ها تهیه کرد و نتایج تست بلافاصله در دسترس کاربر قرار می‌‌گیرد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پانیز محمدی

همورئید یا بواسیر ورم دردناك رگ هاى مقعد است كه گاهى از آن خون مى آید و بیشتر بواسطه یبوست مزمن یا نشستن زیاد بخصوص نشستن سرپا تولید مى گردد. این بیمارى مخصوصا در اشخاص مسن و كسانى كه از كبد رنجورند زیاد است.

كسانى كه مبتلا به بواسیر هستند وقتى در مصرف پنیر، تخم مرغ، شیر، گوشت و شیرینى افراط مى كنند بیمارى آنها تشدید مى شود، ولى با رژیم انگور بهبود كاملى در خود خواهند یافت. چنین بیمارانى وقتى چند روز آب انگور ملس (ترش و شیرین) را نوشیدند و از نیمه بدن به پایین با دوش آب سرد حمام گرفتند احساس خواهند كرد كه حال آنها بسیار خوب شده است.

پرتقال ضد بواسیر است. از تورم مقعد و در نتیجه ایجاد بواسیر جلو گیرى مى كند.

براى بواسیر داخلى و خارجى، دوازده تره فرنگى را با پیاز و برگ آن در شش تا هشت لیتر آب بجوشانید، بعد این آب را در وان بریزید وسط بدن خود را در آن گذاشته و حمام ته نشین بگیرید.

حمام ته نشین در هشت روز هر روز یك بار باید گرفته شود و بعد هر قدر بهبودى حاصل شد باید بین آن فاصله زیادتر شود. ولى در مواقعى كه حالت بحرانى پیش مى آید باید در هر روز دوبار حمام ته نشین گرفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1395 | نظرات ()

طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html