نوشته شده توسط : پانیز محمدی

درمان بواسير با رابربند يكي ديگر ازروشهاي بدون جراحي ميباشد اين شيوه درماني براي بواسيرهاي نوع 2 و 3 انجام مي شود و نيازي به بيهوشي نيست وبه صورت سرپايي دركمتر1ساعت قابل درمان است .در اين شيوه از درمان بواسير به وسيله ابزاري يكبار مصرف حلقه اي لاستيكي را به دور بالاي ​بواسير مي اندازيم و اين كار رفته رفته باعث مي شود خون رساني به بالشتك همورئيد يا بواسيرقطع گردد وبا گذشت 5 تا 10 روزبالشتك بواسيرسياه شده وخود به خود مي افتد استفاده از اين روش بسيار مورد رضايت بيماران ميباشد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پانیز محمدی

همانطور كه بيماران مبتلا به همورئيد درجه هاي مختلفي از همورئيد را دارا هستند و هر بيمار يك ميزان مشخصي از پيشرفت بيماري از درجه يك تا چهار را مي تواند بگيرد، در خيلي از موردها در يك بيمار هر چهار قسمت درجه هاي مختلف بيماري بواسير را مي توان در اطراف ركتوم را ديد كه روند تشخيص درمان تركيبي بيماري را ضروري مي سازد. پس از انجام آنوسكپي در يك فرد بيمار مي توان براي بخش هايي كه بيماري در آنجا كمتر پيشرفت داشته از درمانcoagulation) ،IR) انعقادي و يا در ناحيه هاي درجه II از رابر باند بهره برد و از محل هاي با پرولاپس وافتادگي مخاطي و پيشرفت زياد پاكه هاي همورئيدي از درمان همزمان با جراحي الكتروكوتري و جراحي ليزري بهره گرفت و يا در باره يك فرد بيمار با همورئيد پيشرفته بعد از استپلر از درمان تركيبي تكميلي با ليزرIRC كمك گرفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پانیز محمدی

6-از مواد غذایی پر فیبر استفاده کنید زیرا فیبر باعث نرم شدن مدفوع میشود وبسیار موثر میباشد فیبر یکی دیگر از نرم کننده های مدفوع بسیار عالی است شما می توانید با خوردن غذاهای با فیبرمانند حبوبات بیشتر، غلات سبوس دار، دانه ها، میوه ها و سبزیجات به دفع راحترمدفوع خود کمک کنید

7-درضمن میتوانید از بعضی داروها که بدون نسخه پزشک موجود است از داروخانه تهیه کنید مانند مکمل های پسیلیوم مانند Citrucel یا موسیل

8-سعی کنید بعد از هر اجابت مزاج 20 دقیقه در وان آب گرم بنشینید این کار تسکین دهنده درد بواسیر است .اطمینان حاصل کنید که آب گرم است نه داغ. آب گرم به تنهایی تسکین دهنده خواهد بود اما شما می توانید نمک طعام، نمک فرنگی اصل، بابونه، بومادران و کالندولا را به آن اضافه نمایید. وبعد از 20دقیقه به آرامی ناحیه تناسلی را با یک حوله نرم خشک کنید.

9-جهت کاهش تورم، التهاب و درد از بسته یخ و یا کمپرس سرد استفاده کنید بسته یخ را در ناحیه مقعد به مدت 15 دقیقه قرار داده و یا فشرده سازی نمایید و دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

10-به مدت طولانی سر دستشویی نشینید

11-از زور زدن برای دفع مدفوع خودداری کنید.

12-هنگامی که نیاز به توالت دارید به دشتشویی بروید و مدفوع خود را نگه ندارید زیرا نگه داشتن مدفوع سبب سفت و خشک شدن آن در راست روده می شود و اجابت مزاج را مشکل می کند.

13-زمان زیادی در توالت صرف نکنید. صرف مدت زمان طولانی و نشستن در دستشویی سبب فشار در ناحیه مقعد می شود بیش از 10 دقیقه در توالت ننشینید اگر شما یبوست دارید خود را تمیز کرده استراحت کنید و مقداری آب بنوشید و یک پیاده روی داشته باشید و سعی کنید دوباره برای اجابت مزاج بروید.

14-از دست دادن وزن. اگر اضافه وزن عامل بواسیر شما است .از دست دادن وزن ممکن است به شما کمک کند.

15-ورزش عملکرد روده را تحریک کرده و دفع مدفوع را آسانتر می کند. سعی کنید 20 دقیقه در روز تمرین هوازی متوسط داشته باشید. راه رفتن یک روش عالی برای شروع است. اگر شما یک کار کم تحرک دارید در هر ساعت بلند شده و در اطراف راه بروید ورزش بیشتر همچنین می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.

16-ایجاد تغییرات در رژیم غذایی برای کمک به نرم کردن مدفوع. مدفوع نرم تر به معنی کمتر زور زدن است فشار کمتر بر روی ناحیه مقعد وارد شده و زمان کمتری صرف نشستن در توالت می شود تغییرات رژیم غذایی به معنای هر دو اضافه کردن، حذف و یا کاهش مصرف غذاهای خاص می باشد در اینجا چند نمونه عبارتند از:

غذاهای برای اضافه کردن:

شامل مقدار زیادی آب، آلو یا آب آلو، بذر کتان زمینی، غذاهای با اسیدهای چرب امگا، سبزیجات، سبزیجات خام و میوه می باشد.

غذاهای برای حذف و یا کاهش:

شامل غذاهای سرخ شده، کربوهیدرات های تصفیه، محصولات لبنی و سدیم می باشد.

17-ایجاد تغییرات در رژیم غذایی برای حمایت از سلامت رگ های شما است بسیاری از غذاها و گیاهان حاوی ترکیبات هستند که سلامت ورید با تقویت دیواره رگهای خونی را پشتیبانی کند. برخی از این غذاها و گیاهان نیز التهاب را کاهش می دهند که عبارتند از: فلاونوئیدها (موجود در مرکبات، توت سیاه، گیلاس و بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر) گیاه دارویی کوله خاص Butcher's broom

شاه بلوط هندی

درخت جینکو بیلوبا

کالندولا



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پانیز محمدی

علل وجود خون در مدفوع
گاهي اوقات مقادير خون آنقدر كم است كه فقط با آزمايش خون مشخص مي شود ولي گاهي هم موقع اجابت مزاج مي توان آن را مشاهده كرد. علل احتمالي وجود خون در مدفوع از اين قرارند:
هموروئيد: بواسير و يا ملتهب شدن و متورم شدن رگ هاي در مقعد و ركتوم مي تواند ناشي از چاقي، يبوست، بارداري، نشستن طولاني مدت، و يك رژيم غذايي كم فيبر باشد. هموروئيدها داخلي و خارجي هستند. هموروئيد داخلي در راست روده اتفاق مي افتد و معمول بدون درد است. هموروئيدهاي خارجي اما در زير پوست اطراف مقعد رخ داده و مي تواند حالتي بسيار دردناك باشد. وجود خون در مدفوع، تورم و درد در اطراف ناحيه مقعد از نشانه هاي ابتلا به هموروئيد است. كلينيك مايو تخمين مي زند كه 50 درصد از بزرگسالان با سن 50 سال و يا بالاتر هموروئيد را تجربه كرده اند.
شقاق مقعد: شكاف يا پارگي كوچك در ديواره مقعد را شقاق مي گويند كه حالتي دردناك ايجاد مي كند و همراه با درد هنگام حركات روده و درد ثانويه به اسپاسم اسفنگتر مقعد است.
بيماري كرون: بيماري كرون يكي از دو شكل به رسميت شناخته شده بيماري التهابي روده ياIBDاست. اين بيماري مي تواند هر بخشي از دستگاه گوارش را از دهان گرفته تا مقعد تحت تاثير قرار دهد ولي بيشترين تاثير آن روي روده بزرگ است. علت دقيق بيماري كرون هنوز مشخص نيست اما اكثر دانشمندان معتقدند كه اين، يك بيماري خود ايمني است. علائم و نشانه هاي ديگر كرون عبارتند از: اسهال، درد شكمي، گرفتگي عضلات، خون در مدفوع، خستگي، كم خوني، تهوع، كاهش وزن.
كوليت اولسراتيو: اين بيماري نيز از بيماري هاي به رسميت شناخته شده بيماري التهابي روده است كه روده بزرگ را تحت تاثير قرار مي دهد. علائم و نشانه هاي كوليت اولسراتيو نيز شامل اسهال مداوم، درد شكم، خون درمدفوع، خستگي، از دست دادن اشتها، كاهش وزن و ... است. كوليت اولسراتيو را مي توان از طريق كولونوسكوپي يا معاينه چشمي روده تشخيص داد. درمان هاي پزشكي بر روي جلوگيري از التهاب در روده بزرگ متمركز است.
آنژيوديسپالزي: شايع ترين اختلال عروقي دستگاه گوارش و نشان دهنده اختلالات عروقي كوچك به نام ناهنجاري هاي شرياني وريدي روي ديواره روده بزرگ است. آنژيوديسپالزي در مسن تر ها و به ويژه افراد بالاي 60 سال مسن تر است و به طور انحصاري در قسمت راست روده بزرگ رخ مي دهد. علت دقيق اين اختلال ناشناخته است. علائم و نشانه هاي آنژيوديسپالزي با مدفوع در خون، خستگي، تنگي نفس، كم خوني خود را نشان مي دهد.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پانیز محمدی

علائم بيماري فيستول :
1- ترشح چركي طولاني مدت از يك سوراخ و يا چند سوراخ در اطراف مقعد
2- وجود برجستگي سفت و دردناك به هنگام لمس آن در حوالي مقعد
3- درد داشتن در هنگام دفع مدفوع
4- سوزش و خارش ناشي از ترشحات در اطراف ناحيه مقعد
5- تغيير رنگ پوست اطراف ناحيه مقعد
6- درد داشتن بعد از دفع مدفوع



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پانیز محمدی

افزايش فيبر در رژيم غذايي يكي از بهترين راه براي نرم كردن و حجيم كردن مدفوع است، كه مي تواند كمك به كاهش خونريزي از بواسير نمايد. فيبر در ميوه ها و سبزيجات يافت مي شود. مقدار توصيه شده از الياف رژيم غذايي 20 تا 35 گرم در روز (جدول نشان 1A - 1C). (به "اطلاعات بيماران : الياف رژيم غذايي بالا").



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پانیز محمدی

کامپیوتر و پیرچشمی زودرس

کار مداوم با کامپیوتر باعث ایجاد پیرچشمی زودرس می شود. به همین خاطر  توصیه می شود:

فاصله زمانی بگذارید و بیشتر از 45 دقیقه پشت سر هم با آن کار نکنید.

سبزی و میوه زیاد بخورید.

پس از مدتی نگاه به صفحه کامپیوتر، به نقطه ای دور خیره شوید و نگاه کنید.

چشمتان را در تاریکی مطلق استراحت دهید.

از لامپ های کم مصرف به هیچ وجه استفاده نکنید.

استفاده از عینک هایی که جلوی اشعه های مضر مانیتور را می گیرند، توصیه می شود.

ورزش چشم را نیز روزانه انجام دهید.



:: برچسب‌ها: بواسیر , هموروئید , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()

طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html